Kas yra SEO, kas sudaro SEO?

Greičiausiai nustebsi, sužinojęs kiek dienoraščio įrašų yra paskelbiama kiekvieną dieną. Daugiau kaip 2 mln. Tai reiškia, kad 46 žmonės nusprendžia publikuoti savo įrašą tuo metu, kai jūs skaitote šiuos 3 sakinius bandydami sužinoti daugiau apie SEO. Taigi nėra netikėta, kad kyla klausimas kas yra SEO.

Nors mes dažnai praleidžiame 4-5 valandas rašydami savo straipsnius, paskutinės 10 minučių praleidžiamos optimizuojant kiekvieną straipsnio dalį pačios svarbiausios. Nenuostabu, kad milijonai žmonių ieško kas yra seo kiekvieną mėnesį.

Pasaulyje kuriame daugiau nei 90% interneto vartotojų pirmiausia naudojasi paieška, norėdami surasti tai ko ieško, būti pirmuose “Google” rezultatuose gali būti lemtingas veiksnys tarp sėkmingo verslo ir bankrutavimo.

Kas yra SEO ir kas jį sudaro

Turėtumėte žinoti, kad SEO reiškia paieškų sistemos optimizacija ( search engine optimization ), tačiau kas būtent yra optimizuojama? Ar tai dizainas? Ar turinys? Gal būt nuorodos kurias talpinate? Iš tiesų viskas viename, SEO tai yra atskiri procesai kuriuos sujungiant į vieną gauname pilną optimizaciją, kad paieškų sistemos Jus labiau pamėgtų ir traktuotų teigiamai. SEO sususidaro iš daugelio dalių kurias aptarsime šiame straipsnyje. Bet pradėkime nuo pradžių.

SEO apibrėžimas

Pasak Vikipedijos, SEO, yra “procesas kuris gali paveikti svetainės matomumą paieškų sistemoje (Google, Bing, Yahoo ir kt. )“. Išversti tai į žmonių kalbą gana lengva.

Turite bandelių kepyklą, norite atlikti SEO savo puslapiui ir straipniui kuris pasako kokios skanios bandelės kepamos Jūsų kepykloje. Turite ir raktažodį “skanios bandelės” kurį norėtumėte matyti paieškų sistemų viršuje (90% tai yra “Google”) ir taip padidinti lankomumą svetainėje kartu gaunat daugiau klientų savo kepykloje. 

Būtent tada ir į pagalbą ateina SEO. Tai yra magija kuri veikia tik tada, kada Jūsų straipsnis apie skanias bandeles yra optimizuotas ir parengtas “Google” pamatyti, kad būtent Jūs esate verti pirmos vietos, o ne kas kitas.

Apžvalga

Kaip ta SEO magija atrodo ir kodėl tai yra svarbu. Ankščiau minėjome, kad daugiau nei 90% interneto vartotojų pirmiausia naudojasi paieška, norėdami surasti tai ko ieško ir 68% jie naudojasi “Google” tai padaryti. Sujungtie tai su faktu, kad pirmi 5 rezultatai “Google” gauna 67% srauto ir Jūs gausite atsakymą kodėl SEO yra toks svarbus.

Yra juokaujama koks svarbus yra svetainių reitingavimas šiais interneto eros laikais. Jei Jums kada prireiktų paslėpti nusikaltimo įkalčius, turėtumėte juos paslėpti antrame “Google” puslapyje.

Jeigu Jūsų straipsnis ar produktas yra randamas ne pirmame “Google” paieškos rezultatų puslapyje, tai prilygsta kaip iš vis nematomu interneto vartotojams rezultatu.

Suprasti kaip atsirasti pirmame puslpayje Jums reikia pirma suprasti kaip paieškos variklis veikia.

Kaip jau turite bendrą supratima apie tai kas yra SEO, peržvelkime kai kuriuos komponentus detaliau. Kol “Google” slepia kaip jų paieškos algortimas pilnai yra apie 200 faktorių kurie yra patikrinti ir žinomi. galite visus juos peržvelgti mūsų straipsnyje apie tai kaip veikia SEO Optimizavimas. Tačiau pirma reikia suprasti, kad yra 2 pusės kurias galite pasirinkti.

Balta skrybelė prieš Juodą skrybelę

Kaip jau žinote mes aptarėme kokios egzistuoja SEO paslaugos. Straipsnyje yra detaliai aprašoma visos egzistuojančios SEO paslaugos ir jų pusės. Šiame straipsnyje taip pat trumpai paminėsime jas ir kokią pusę vertėtų pasirinkti Jums.

Pusę reiktų pasirinkti jau žinant savo tikslus. Jeigu norite, kad SEO Jums padėtų greitai gauti rezultatų nišoje kuri greičiausiai nebus daroma ilgą laiko tarpą greičiausiai Jūs pasirinksite Juodają skrybelę.

Šis SEO tipas sutelkia dėmesį skirdamas optimizuoti turinį tik paieškos sistemoms, o ne atsižvelgiant į žmones. Kadangi yra daug būdų, kaip apeiti ir laužyti taisykles jog Jūsų svetainės rangas pakiltų, tai yra sveikintinas būdas su juodos skrybėlės pagalba gauti greitą naudą.

Galų gale tai duoda naudą puslapiams kuriems nerūpi ateitis, kurie nenori ilgalaikių SEO rezultatų, todėl jiems nerūpi, kad paieškų sistemos gana greitai puslapius išmes ir uždraus jiems kilti ateityje. Galite gauti greitą naudą, bet nuolat būti įtampoje laukiant kol paieškų sistemos pamatys, kad laužote taisykles ir Jus nubaus.

Balta skrybelė yra skirta žmonėms kurie nori sukurti ilgalaikį verslą internete ir bendradarbiauti su “Google”. jei Jūs turite puslapį su kuriuo siejate savo ateitį ir norite, kad kuo daugiau žmonių apsilankytų Jūsų puslapyje ir po metų nuo svetainės starto, ruošiate patį geriausia turinį žmonėms, informatyvų ir įdom, bei vadovaujatės visomis “Google” nuostatomis – žinokite, kad einate teisingu keliu.

Kas yra SEO: Juoda prieš Baltą skrybelę SEO tipai

Nereikia nė sakyti, kad tik mes Lietuvoje kalbėsime apie šiuos tipus.

Valymasis viduje ir už jos ribų: Vidinis SEO prieš Išorinį SEO

Egzistuoja 2 SEO kategorijos: Vidinis SEO ir išorinis SEO.

Vidinis SEO susitelkia ir apima visus “Google” reitingavimo faktorius, kurie lemia tiesioginę svetainės optimizacijos būseną paieškos sistemų atžvilgiu svetainės viduje. Ant tiek yra draugiškos antraštės ir turinys ar pačio puslapio struktūra lankytojui.

Išorinis SEO, apima visus “Google” faktorius, kurie nėra svetainės viduje, bet priklauso nuo kitų svetainių, pavyzdžiui, socialinių tinklų, kitų straipnių kurie turi jūsų atgalinę nuorodą ar tiesiog svetaines kurios pamini Jūsų svetainės adresą savo svetainėje.

Nors ir šios kategorijos labai skirtingos, Jūs privalote vygdyti abi plėtoti abi kategorijas ir atlikti viską teisingai, norint, kad Jūsų svetainė sėkmingai kiltų paieškų sistemuose. 

Tarkime, jūs turite namą ir kiemą kuriame įsirengėte sodą,  o sodas kertasi tarp Jūsų namo durų ir įėjimo į namą.

Pirmas variantas: Jūsų namai yra  švarus viduje, bet jūsų kieme ir sode vyrauja netvarka.

Kas atsitinka, šiame scenarijuje? Na, net jei jūs turite švariausią namą mieste, o sodas atrodo kaip miškas, galite nesitikėti, kad kažkas užsuks į Jūsų namą. Tai tas pats, jei jūsų puslapis yra optimizuotas ir atitinka kiekvieną taisyklę kuri tik egzistuoja, turi naudingą ir linksmą turinį, tačiau niekas neįvertina Jūsų pastangų plėtojant jį. Niekas niekada ir neįvertins jo, jei negausite lankytojų.

Antras variantas: Jūsų sodas yra sutvarkytas ir atrodo nepriekaištingai, bet viduje jūsų namuose yra netvarka.

Pasukite dalykus aplink ir jie atrodys panašūs: Sutvarkykite sodą nepriekaištingai ir sulauksite  daug lankytojų į savo namus, bet jei jūsų svetainė primena labiau karo nuniokotą užkampį, lankytojai namą paliks greičiau nei galite ištarti kas yra SEO.

Kai lankytojas palieka Jūsų svetainę peržiūrėjas tik vieną puslapį, “Google” nusprendžia, kad lankytojas laikomas atmestu ( Bounce ). Kuo didesnis Jūsų atmetimo rodiklis (= skaičius lankytojų, kurie palieka jūsų svetainę iš karto), tuo blogiau jūsų puslapis atrodys paieškų sistemų akyse ir turės reitingą “Google” sistemoje.

Štai kodėl jums reikia plėtoti abi kategorijas Vidinį SEO ir išorinį SEO.

Galite padaryti keletą dalykų, kad Jūsų puslapis atitiktų pakankamai kriterijų “Google” Jus iškelti į paieškos viršų, tačiau pirma pažvelgsime detaliau vidinį SEO.

Vidinis SEO

Yra 3 didelės kategorijos kurių turėtumėte paisyti atliekant vidinį SEO, kurias Jums reikėtų peržvelgti. Pirmasis, ir svarbiausias, yra turinys.

1. Turinys

Greičiausiai negirdėjote Bill gates citatos, kurioje jis pasakė, kad turinys yra karalius, 1996 ir iki pat šios dienos tai išliko pačiu svarbiausiu faktoriumi.

“Būtent turinys yra resursas kuris uždirbs didžiausius pinigus internete…”

Bill Gates – Sausis 1996

Tai yra tiesa todėl, kad kiekvienas iš mūsų yra patenkintas, kai randa tai ko ieško. Jei tai padaro mus laimingus tai tikrai yra svarbiausias faktorius paieškų sistemoms. Kai Jūs ieškote kaip ” greitai pasigaminti pietus namuose” “Google” sutelkia savo visus resursus, kuriuos tik turi, kad pristatytų tik geriausia receptą Jums ir iškiria receptus kurie užims mažiausiai laiko ir yra tinkami pietums. Klausdami kas yra seo turite suprasti, kad “Google” neieško skaniausių receptų arba pigiausių receptų, ar pusfabrikačių kuriuos galite nusipirkti parduotuvėje. Paieškų sistemos visada stengiasi surasti tik turinį, kuris turi kaip įmanoma daugiau bendrų punktų su Jūsų raktažodžiu. Tai reiškia, kad turite visada publikuoti tik turinį kuris yra informatyvus ir pagelbinantis. Ne visada tai užims mažai laiko, tačiau niekas nesakė, kad bus lengva.

Puikūs rezultatai visada pasiekiami sunkaus darbo pagrindais. Jokia SEO agentūra nepadės Jums gauti daugiau lankytojų, jeigu Jūsų turinys bus blogas. Yra keletas faktorių kurie padės Jums orentuotis, kaip turinys turėtų būti parašytas.

Kokybė

Nors laikas, kai tiesiog parašytas geriausios kokybės turinys padėtų išsiskirti iš minios jau seniai praėjo, vis vien tai yra pagrindinis dalykas nuo kurio reikėtų pradėti, norint pasiekti gerų rezultatų internete savo verslui. Bet parašyti puikų turinį nėra lengva, juk tai reiškia, kad jūs turite tapti mokytoju, ir negana to geru mokytoju. Turite pilnai išmanyti sferą apie kurią rašote ir rašyti įdomiai ir išlaikant turinį informatyvų. Kai tik pradėsite rašyti pasistenkite laikytis visų taisyklių kurias aptarėme SEO optimizavimas straipsnyje.

Jei esate naujokas ir nusprendėte rašyti turinį ir atlikti visą SEO procesą, o nesamdyti SEO agentūros tokios kaip mes 🙂 už Jus tai padaryti, Jums nebūtina pradėti nuo nulio, pateiksime keletą gairių kurios padės Jums orentuotis, kaip pradėti ir pilnai suprasti kas yra SEO.

Raktažodžių paieška

Raktažodžių paiešką yra labai svarbi ir neatsiejame dalis SEO kampanijos. Kuri dalinai atsakano į klausimą kas yra SEO. Kadangi jūs idealiai norite įtraukti raktažodžius kurie yra susiją su Jūsų turiniu į straipsnio antraštę ir paminėti juos keletą kartų visame straipsnyje. Jums vertėtų pasirinkti raktažodžius prieš pradedant rašyti.

Tačiau ne visi raktažodžiai yra ieškomi, pasirenkant ne tuos raktažodžius gali nukentėti jūsų svetainės lankomumas, nes paprasčiausiai niekas neieškos jų paieškoje. Jei niekada neatlikote raktažodžių paieškosm Jums vertėtų perskaityti mūsų paruoštą straipsnį apie SEO optimizavimą.

Naudokite raktinius žodžius

“Google” nuolat tampa vis protingenė ir yra labai sunku ją apgauti. Jūs turite naudoti savo raktažodžius savo turinyje, tačiau turėkite omenyje nepersistengti ir nenaudoti jų per daug. Jeigu naudosite raktinius žodžius kiekviename sakinyje, tai pakenks Jūsų svetainėj daugiau, nei padės. Šiais laikais “Google” tapo tokia protinga, jog sugeba atskirti ką būtent Jūs turite omenyje. Ji ne tik peržiūri Jūsų raktažodį, tačiau ir sukuria krūva sinonimų ir įrodo, kad žino ką Jūs turite omenyje. Tarkime įvedame “skaniausia pi”.

“Google” žinos ko būtent ieškote ir pateiks sinonimus, jog padėtų Jums sėkmingiau klasifikuoti savo paiešką. Tai darydama ji bendradarbiauja su Jumis ir taip padeda sau ir Jums sugrąžinti tik tokį turinį kokio tikitės. Ji žino, kad greičiausiai ieškote skaniausios picos, tačiau nori sužinoti kur.

Taigi kol savo raktažodžius išdėstysite strategiškai ir kad bendradarbiautumėte su “Google”, juos pateikdami straipsnyje, jo pavadinime, nuorodoje, aprašyme, neturėtu kilti problemų. Tačiau reikia prisiminti, kad neverta minėti raktažodžio daugybę kartų straipsnyje.

Nuolat atnaujinamas turinys

“Google” leižia mums žinoti, kad nuolat atnaujinant ir publikuojant naują turinį savo svetainėje yra suteikiama didesni šansai iškiltelti savo svetainę į viršų. Tačiau, nuolat naujinant savo svetainę nauju turiniu yra tik vienas iš daugelio būdų išlaikyti naujinamos svetainės statusą. Vertėtų paminėti, kad reikėtų ir nuolat redaguoti savo svetainės turinį bėgant laikui, nes viskas keičiasi ir atnaujinant esamą turinį dažnai gali būti geresnis žingsnis, nei perrašant jį. Jei vis gi nusprendėte publikuoti naują turinį reguliariai, reiktų žinoti, kad tai daryti vertėtų 1 ar 2 kartus į mėnesį. jei turite daugiau turinio ir norite jį publikuoti dažniau, pagalvokite apie sujungimą kelių ar daugiau straipsnių į vieną.

Tiesioginiai atsakymai

Vienas iš naujesnių “Google” atnaujinimų teikia ieškotojams tiesioginius atsakymus. Jei jūsų turinys yra parašytas gana aiškiai “Google” pripažins jį kaip atsakymą į konkretų klausimą, jis bus rodomas iškart po paieškos juostą ir bus pirmas aukščiau visų rezultatų.

“Google” pripažysta, kad darant savo turinį aiškiu ir suprantamu yra įgyjama daugiau šansų atsidurti paieškų sistemų viršuje ir nebesukti galvos apie SEO arba kas yra SEO. Todėl vertėtų savo straipsnį supaprastinti ir padaryti jį lengvai skaitomu.

3. HTML

Kita didelė detalė kurią turėtumėte pasirūpinti, kai jau pasirūpinote, kad turinys būtų aukščiausios kokybes yra HTML. Jūs neprivalote būti profesonaliu programuotoju, arba turėti išsilavinimą toje srytije. Tačiau online verslas be papraščiausių HTML žinių prilygsta automobilio važiavimui per sankryžą nežinant šviesaforo spalvų. Laimei, w3schools yra gera vieta išmokti HTML ir turi daugiau nei pakankamai galimybių sužinoti viską apie HTML akimirksniu ir nemokamai.

Aptarsime bent 4 HTML dalis apie kurias privalote žinoti optimizuojant turinį ir taip priartėjant prie atsakymo kas yra SEO.

Pavadinimo žymė ( Title tag )

Pavadinimo žymė yra internetinis ekvivalentas ir prilygsta laikraščių antraštėms. Žymė randama skirtuke atidarius naują puslapį savo naršyklėje. HTML tai vadinama žyma (title <title>) arba jei redaguojate tekstą redaktoriuje h1-žyma (<h1> ). Kiekvienas puslapis privalo turėti tik 1 tokią žymą. “Google” turi matyti aiškiai kas yra straipsnio pavadinimas.

Meta aprašymas ( Meta description )

Meta aprašymas reiškia dalį kurią “Google” ištrauka, kai rodo rezultatus apie puslapį kurio ieškote. Nesunku pastebėti, kas daroma savo SEO namų darbus ir kas ne:

Specialiai parinkome gerą ir blogą pavydį. Pirmasis pavyzdys yra puikiai ir unikaliai aprašytas, ką galime surasti parduotuvėje ir įtelpa į 160 raidžių limitą. Antrasis pavyzdys, ne tik, kad kopijuoja aukščiau stovintį rezultatą, tačiau ir neįtelpa į 160 raidžių limitą aprašant ką galima rasti parduotuvėje. Kartu patekdamas į juodosios skrybelės strategiją darančius tinklalapius. Nereikės ilgai laukti kol paieškų sistemos nuvaus klaidinatį aprašymą turintį tinklalapį.

Optimizuotose rezultatuose niekada nepamatysite galo su “…” ar vaizdo, jog žodis nutrūksta viduryje žodžio. Reiktų paminėti raktažodį meta aprašyme bent 1 kartą. nerektų skirti tam daug laiko. Vis dėl to tai tik 160 žodžių kurie apibūdina Jūsų puslapio turinį ir rašydami aprašyma turite prioritizoti pirmiausiai skaitytoją, o ne paieškų sistemų algoritmus.

Schema

Schema yra kelių paieškos sistemų bendradarbiavimo rezultatas ir iš esmės yra tik konkrečios HTML žymes (HTML tags), kurios padeda pagerinti, kaip Jūsų turinys yra rodomas paieškos rezultatų puslapiuose (taip pat vadinamas SERPs).

Įvertinkite iš pirmiau pateiktame pavyzdyje su meta aprašymu kuris buvo sukurtas naudojant schema pavyzdžiu. Tai gana mažas faktorius, bet tikrai naudingas. Schema yra skirtas žmonėms kurie turi patirties su SEO ir turi pilną supratimą apie tai kas yra SEO.

Antroji antraštė ( Subheads )

Antroji antrašte turėtų būti žymima h2 žyme ir naudojama supažindinant ir apibendrinant skirtingus straipsnio paragrafus. Taip pat galite naudoti ir h3,h4 ir t.t žymes. Palyginus su H1 žyme tai yra ne tokia svarbi detalė, tačiau vis vien išlaiko didelę svarbą optimizuojant turinį. Tai yra viena papraščiausių ir greičiausių SEO detalių kurias galite atlikti.

3. Architektūra

Trečioji ir paskutė dalis kalbant apie vidinį SEO, apibendrins svetainės architektūra. Nors ši dalis tampa itin varginanti labai greitai, yra keletas paprastų dalykų, kuriuos kiekvienas gali ir turi atlikti, tobulinant SEO pažymi savo svetainėje.

Nereikia žinoti kas yra seo, kad suprasti, jog gera svetainės struktūra lemia daug. Kai lankytojas naršo po Jūsų puslapį, tokie faktoriai, kaip greitas užsikrovimo laikas, saugus rišys ( SSL )  ir mobiliems įrenginiams draugiškas dizainas yra būtinybė šiais laikais. Idealiu atveju, Jums reiktų sudėlioti savo svetainės architektūrą dar prieš perkant domeną. Stenkitės perkonstruoti savo viziją taip, kad svetainė būtų kuo draugiškesnė vartotojui, jog viskas būtų išdėstyta aiškiai ir matomai.

Prisiminkite kuo aiškiau Jūsų svetainė yra sudaryta, tuo didesnis šansas patekti į paieškų sistemų viršų.

Lengvai skaitoma svetainė

Kiekviena paieškų sistema turi specialias programėles vadinamas vorais. vorai yra atsakyngi už tai, kad perskaitytų jūsų svetainės turinį ir jį atitinkamai klasifikuotų. Kadangi peieškų sistemos yra ne žmones o robotai, vorai yra neatsiejama ir būtina paieškų sistemų dalis. Priklausomai nuo to kaip gerai jie gali indeksuoti visą Jūsų svetainę ir jos puslapius, tuo labiau jie bus labiau linkę pranešti “Google”, kad esate geras rezultatas. Kuo storesni ryšiiai tarp Jūsų svetainės puslapių ir paieškų sistemų, tuo lengviau vorai pasiekia visą Jūsų pateikiamą informaciją. Taip jie suteikia paieškos sistemoms geresnį supratimą apie Jūsų svetainę.

Šis darbas gali būti visai nesunkus, jeigu sukursite svetainės žemelapį ( sitemap ), naudojant tokius nemokamus įrankius kaip XML sitemap generator arba jei naudojate WordPress Google XML Sitemaps. Pamatyti vizualiai kaip gi vorai renka informaciją ir su kokias sunkumais susidure galite naudodami SEO Crawler.

Dublikuotas turinys

Egzsistuoja daug mitų dėl dublikuoto turinio svetainėse ir kaip jis įtakoja Jusų reitingą. Žmonės kurie nežino kas yra seo daro didele klaidą manydami, kad viskas Jūsų puslapyje turi būti unikalu. Persklebdami turinį kitose interneto svetainėse ar vėl skelbdami savo klientų pranešimus, komentarus savo svetainėje negadina Jūsų bendro SEO, jeigu jūs tai darote teisingai.

Pavyzdžiui, jei jūs iš naujo perskelbiate savo turinį dideliame puslapyje tokiam kaip Delfi padarydami jį naujiena, tai gali pakenkti jūsų reitingui, nes “Google” indeksuoja jūsų Delfi straipsnį, pirma, bei suteikia jam didesnį autoritetą. Tačiau jei pasidalinate tuo pačiu turiniu socialiniuose tinkluose tokiuose kaip Facebook ir nurodote, kad straipsnio šaltinis yra iš ties Jūsų puslapis tai pagerins Jūsų šansus bendrame reitinge.

 

Mobilus draugiškumas

Pripažinkite, kad jei puslapis nėra draugiškas mobiliems įrenginiams ( responsive ) darote milžinišką klaidą. Apsvarstykite tai, kad daugiau nei 500 mln Facebook “vartotojų (tai pusė milijardo, tiesiog dėl aiškumo) naudoja tik” Facebook “per savo mobilųjį telefoną kasdien. Nors yra keletas būdų, kaip padaryti, kad Jūsų puslapį mobiliai draugišką, mes rekomenduojame jums pradėti tikrinant puslapį su Google įrankiu.

Žalia spalva yra puikus rodiklis, kad puslapis yra draugiškas mobiliems įrenginiams. Jei naudojate WordPress, turėtumėte žinoti, jog dauguma dabartinių dizainų yra pritaikytos mobiliems įrenginiams. Taip pat galite vadovautis “Google” patarimais aukščiau nurodytame tiklalapyje darant puslapį draugišką mobiliems įrenginiams.

Svetainės greitis

Nereiktų gyventi iliuzijoje, kad svetainės atvertimo greitis neturi įtakos, net jei ir nežinote kas yra seo. Prisiminkite, kokie pikti buvome paskutinį kartą kai Jūsų internetas ar kokia svetainė užtruko 20 sekundžių užkraunant puslapį? Šiandien mes vertiname savo laiką kaip niekada, ir ilgas užkrovimo laikas gali visiškai sunaikinti Jūsų svetainę. Vėlgi, Google turi įrankį kuris lengvai parodo tai. Kitas būdas yra naudoti Pingdom.

Raktažodžiai nuorodose

Negalima pamiršti raktažodžių į kuriuos taikotės ir norite užimti gerą vietą paieškų sistemų reitinge. Jums gali tekti pakeisti savo nuorodų struktūrą, tačiau didelis darbas nenueis veltui. Todėl stenkitės įtraukti savo raktažodžius į nuorodas.

HTTPS ir SSL

“Google” paskelbė, kad saugumas yra laikomas kaip reitingą signalas ir padeda svetainėj kilti. Yra du bendri saugumo protokolai: HTTPS ( saugi versija http ) ir SSL ( Secure Socket Layer ). Abu jie įtakoja reitingavimą ir yra verta apsvarstyti įsigyti juos, net jei jie neįtakos Jūsų SEO rezultatų drąstiškai. Perėjimas nuo nesaugaus ryšio ( http ) prie HTTPS ar reikalauja šiek tiek darbo, bet tikrai yra vertas Jūsų laiko. Jei įsigijate naują domeną, apsvarstykite įsigyti SSL  iš domeno registratoriaus ar interneto prieglobos ( Hosting ) tiekėjo.

Aptarėme kas yra vidinis SEO ir taip judame prie galutinio atsakymo į klausimą kas yra SEO. Norime tik priminti, kad Katarsis.lt teikia pilnavertiškus SEO sprendimus ir gali atlikti viską kas surašyta viruje ir bus minima apačioje už Jus.

Išorinis SEO

Laikas išeiti iš savo namų ir pažiūrėti kaip gi einasi reikalai mūsų priekiniame kieme ir kokia gi to sodo išvaizdą. Dabar mes Jums parodysime, 4 dideli faktorius išoriniame SEO.

1. Pasitikėjimas

PageRank, garsiausia formulė išrasta “Google” įkūrėjų yra ne vienintelis faktorius kuris gali parodyti ar Jūsų puslapis turi gerus SEO rodiklius. Pasitikėjimas tampa vis labiau svarbus, žinant, kad “Google” atnaujina savo algortimą nuolat ir filtruoja puslapius kurie nenori žaisti pagal taisykles. Atgalinės nuorodos iš autoritetingų svetainių (pavyzdžiui Edu ar .gov domenų), taip pat padeda padidinti pasitikėjimą. Egzistuoja 4 būdai kaip padidinti pasitikėjimą taip padidinant jau įgytas žinias aiškinantis kas yra SEO.

Įtaka ( Authority )

Bendrą įtaką Jūsų svetainėj lemema pagal 2 skirtingų rušių sumaišymą darant puslapį įtakingesnį paieškų sistemomų atžvilgiu.

  • Domeno įtaka ( DA ), kuris yra nustatomas pagal tai, kaip gerai žinomas Jūsų domeno vardas yra ( coca-cola.com yra labai autoritetingas ).
  • Puslapio įtaka ( PA ), kuri yra nustatoma pagal tai, koks unikalus ir kaip gerai parašytas Jūsų puslapio turinys yra.

Tinklalapio įtaką galite pasitikrinti čia. Nepamirškite, kad įtakos rezultatas yra tarp 1 ir 100, kuo aukščiau 100 esate tuo geriau.

Atšokimo norma ( Bounce rate )

Jūsų atmetimo rodiklis yra tiesiog skaičius kiek žmonių peržiūrėjo tik vieną puslapį Jūsų svetainėje, prieš pat paliekant ją. Kuo mažesnis atmetimo rodiklis tuo geriau “Google” vertina Jūsų turinį ir tinklalapį. Sumažinti atmetimo skaičių galite rašydami įdomesnius ir informatyvius straipsnius. Vienas populiariausių būdų užlaikyti skaitytoja puslapyje yra idėti daugiau vaizdinių priemonių, tokių kaip paveikslėliai arba video.

Domeno amžius

Ar pamenate laikus, kai nebuvo daug svetainių, niekas neuždavinėjo klausimo kas yra SEO, o ir patys gerbiamiausi žmonės buvo verslininkai kurie sukūrė kažką naujo internete?

Senoji mokykla. Jack Welchs ir Warren Buffetts

Google gerbia amžių. Kuo senesnis Jūsų domenas yra tuo didesnės pagarbos galite tikėtis iš “Google” ir iš kitų paieškos sistemų. Jei dar neturite domeno, apsvarstykite galimybę nusipirkti seną domeną ir naudoti jį.

Tapatybė

Kaip jau minėjome ankščiau turint prekės ženklą reiškia milžinišką pasitikėjimą. Tačiau tai reikalauja daug laiko. Jūs galite atsikvėpti kai “Google” pamatote kažką panašaus į:

Nebūtina būti milžiniška kompanija ar net žinoti kas yra SEO, jog “Google” manytų, kad turite prekės ženklą. Tapti tokiu galima tik su laiku, nuolat plėtojant savo puslapį ir atnaujinant jį naudinga informaciją.

2. Nuorodos

Tikimės, kad šis straipsnis padeda pilnai aiškintis kas yra SEO ir parodo, kad bendrą koncepciją, jog “Atgalinės nuorodos yra viskas” yra blogas supratimas. Tai tik SEO optimizacijos dalis, kuri yra būtina. Egzsituoja daug būdų, kaip gauti kokybiškų atgalinių nuorodų. Bet nesvarbu, ką jūs darote, nereiktų laukti, kol kiti žmonės pasidalintų Jūsų svetaine kažkur internete. Privalote imtis iniciatyvos pats. Apsvarstykite šiuos 3 skyrius prieš gaudami atgalinių nuorodų į savo puslapį.

Atgalinių nuorodų kokybė

Nors nuorodos yra ne viskas, jų kokybė yra viskas. Kokybė yra svarbesnė nei kiekis nuorodų kurį turite. Darant kokybiškas atgalines nuorodas yra labai svarbu jas talpinti puslapiuose kurie yra susiją su Jūsų turiniu. Taip pat puslapiai turėtų turėti gerą SEO reitingą, o savininkai jo turetų žinoti atsakyma į klausimą, kas yra SEO.

Pagrindinis tekstas ( Anchor text)

Nuorods tekstas yra tekstas naudojamas, kai kita svetainė bando susieti Jūsų puslapį ir pamini jį savajame. Diferencijuojant tarp teksto pagrindinio teksto tipų yra tik dalis darbo atlikta, tačiau yra labai gera taisyklė:

Kuo natūraliau nuorodos tekstas skamba, tuo geriau.

Štai pavyzdys: Jūs galite arba nurodyti nuorodą į kas yra Lietuva ir kokia jos istorija arba tiesiog “spauskite čia” . Pripažinkite, kad naturalus nuorodos paminėjimas yra geriau, nei abstraktus.

Antroji kategorija yra vadinama konteksto atgalinėmis nuorodomis. Tai kategorija į kurią turėtumėte susitelkti. Nuorodos minimos tik turinyje ir jis yra tiesiogiai susijąs su Jūsų puslapiu.

Tarkime: Jei parduodate batus, Jūsų atgalinė nuoroda patalpinta straipsnyje apie batus taps pačia vertingiausia ir geriausia kokia tik galite gauti.

Nuorodų kiekis

Kokybiškų atgalinių nuorodų niekada nebus per daug, tačiau turite tai daryti metodiškai ir lėtai. Nepersisenkite su atgalinėmis nuorodmis, nes “Google” mėgsta metodišką ir tvarkingą darba.

3. Asmeniai veiksniai

Trečioji kategorija apie išorinį SEO, į kurią verta pažvelgti, yra asmeniai veiksniai. Nors dauguma jų yra už Jūsų kontrolės ribų, yra keletas dalykų, kuriuos galite padaryti, siekiant padidinti jūsų šansus pasiekti tam tikrą auditoriją.

Šalis

Visi rezultatai yra rodomi, tačiau kuo labiau rezultatas yra susijąs su šalimi kurioje esate, tuo labiau rezultatas yra rodomas tam tikrai šaliai. Rezultatai gali net būti klasifikuojami į laiko zonas, tarkime, jei ieškote maisto diena į rezultatus bus įtraukta tam tikros kavinės kurios tuo metu dirba. Na, o jeigu ieškote naktį, greičiausiai Jums bus pasiulyta pasigaminti jį pačiam.

Šalis

Google žino iš kokios šalies atliekate paiešką.

Prisiminkite, kad visos kalbos turi bendrų žodžių. Tarkime, lietuvoje vedant tam tikrą žodį jis gali reikšti visai ką kita kitoje kalboje. Būdas “Google” parodyti, kad Jūs taikotės į tam tikrą šalį yra aiškiai pasirinkti savo raktažodžius kurie gali ir dažniausia patartina, kad būtų frazės, o ne pavieniai žodžiai.

Miestas

Geografinis taikyma eina dar toliau, iki miesto lygio. Štai kodėl, kai jūs “Google” įrašote greitas maistas, Jums paprastai parodomi rezultatai tik to miesto kuriame esate, arba pasiūlomas pasiūlymas pakeisti paiešką į detalesnę. Vėlgi, įtraukiant miestų pavadinimus į raktinius žodžius yra greičiausia išeitis gauti lankytojų iš tam tikro miesto,

Paieškos istorija

Jei ieškotojas buvo tame pačiame puslapyje anksčiau, ar net tik aplankė Jūsų svetainę apskritai, didėja šansai, kad “Google” parodys Jūsų svetainę būtent jam aukščiau, nei kitos, kai jis ieškos vėl panašiais raktažodžiais turinio internete.

Socializacija

Ar jūs turite “YouTube” kanalą, arba “Google” Plus “profilį savo prekės ženklui plėsti? Jei taip, tai einate teisingu keliu. “Google” pripažįsta, kad Jūs signalizuojate apie save kaip apie prekės ženklą socialiniuose tinkluose, tai padeda parodyti Jums, kad esate tinklalapis kuris turi tam tikrą “fanų” bazę ir kad rūpite žmonėms.

4. Socialiniai puslapiai

Pilnai atsakydami į klausima kas yra SEO aptarsime socialinių puslapių įtaką išoriniam SEO. Be socialinių signalų tiesiogiai iš ieškotojo, yra ir kitų būdų, gauti rezultatų socialiniuose puslapiuose kurie padės Jums kilti į paieškų sistemų viršų greičiau. Nesvarbu, ar tiesiogiai ar netiesiogiai pasidalijama informacija kuri siejasi su Jūsų puslapiu, tai duoda naudos. Yra 2 pagrindiniai veiksniai kurie turi įtakos.

Pasidalijimų kokybė

Kaip su atgalinėmis nuorodomis, rūpi kas būtent pasidalija Jūsų turiniu ir kaip dažnai. “Google” pripažįsta ir suteikia tam tikros įtakos kai kažkas pasidalija Jūsų turiniu. Puikus būdas gauti įtakingų pasidalijimų yranuolat būti aktiviems socialiniuose tinkluose ir rengti konkursus taip išlaikant žmonių susidomėjimą Jūsų turiniu. Tačiau turinys kuris yra dalijamasis tur atitikti visas SEO nuostatas aptartas viršuje.

Jei jums pavyksta prikviesti žmonių kurie yra aktyvūs ir įžymūs socialiniuose tinkluose ir priprašyti juos pasidalinti Jūsų turiniu, tai suteikia dar daugiau naudos Jums. Kuo didesni žmones pasidalija Jūsų informaciją, tuo yra geriau Jums ir Jūsų verslui.

Pasidalijimų skaičius

Nors ir pasidalijimai ir kokie būtent žmones pasidalija Jūsų turiniu yra svarbu, susitelkti vien ties šiuo faktoriumi nevertėtų. turėtumėte socialinius tinklus laikyti kaip dalimi SEO proceso, o ne pilnaverčiu atsakymų atsakant į tai kas yra SEO.

Išvada

Taigi kas yra SEO? Tikimės, kad šis straipsnis Jums padėjo suprasti, kad tai yra daugelio procesų sujungimas į vieną didelį procesąir nuolat tobulinamas ir vygdomas procesas. SEO skamba kaip sudėtingas procesas, greičiausiai taip ir yra. Tačiau neturint biudžeto samdyti kitus už Jus tai padaryti, galite pritaikyti ką išmokote patys savo praktikoje ir tai gali jums padėti išsaugoti savo verslą ir augti toliau.

Nesijaudinkite, jei Jūsų smegenys tik apdoroja informaciją ir jos pilnai dar neišsisavimo. žinokite, kad jei sąžiningai viską perskaitėte, atėjus laikui žinosite daugiau, nei galvojate dabar.

Nepamirškite nuolat dirbti ties visais faktoriais ir plėstis. Nebijokite sunkaus darbo. Atkreipkite dėmesį į smulkmenas kurias minėjome. Ir kas žino – gal kai kitą karta paspausite mygtuką publikuoti Jus pamatys GOOOOOOGLE 🙂

Perskaitę šį gidą tikimės padėją Jums atsakyti į svarbiausius SEO klausimus. Taip pat norime pasiūlyti pasinaudoti nemokamos konsultacijos paslauga. Mes siūlome ne tik nemokamą konsultaciją, tačiau ir projekto suplanavimą nuo A iki Z. Atsakykite sąžiningai į pateiktus klausimus ir gaukite atsakymus į juos visiškai nemokamai.

Apie Mus

Katarsis - emocinė iškrova ar emocinės įtampos atpalaidavimas, siekiame kiek įmanoma palengvinti Jūsų gyvenima.

Nemokama Konsultacija

Mes siūlome nemokamą konsultaciją kurios metu sudarysime detalų projekto eigos planą specialiai Jums. Pasinaudokite išmaniają formą perteikti savo idėjas lengvai ir greitai.

Naujienos ir Gidai

Žiūrėti Viską

Kainos

Turime tikrai puikią kainų politiką. Sužinokite preliminarius kaštus.

 

Kainoraštis

Svetainės

"Jei tavęs nėra internete, tavęs nėra niekur" - Bill Gates

 

Svetainių Kūrimas

SEO

Naudojame tik gerus rezultatus atnešančias strategijas.

 

SEO PASLAUGOS

Facebook

Greita ir efektyvi reklama kuri atneša greitus rezultatus.

 

Facebook Reklama

Naujienos ir Gidai

Žiūrėti Viską

Kainos

Turime tikrai puikią kainų politiką. Sužinokite preliminarius kaštus.

 

Kainoraštis

Svetainės

"Jei tavęs nėra internete, tavęs nėra niekur" - Bill Gates

 

Svetainių Kūrimas

SEO

Naudojame tik gerus rezultatus atnešančias strategijas.

 

SEO PASLAUGOS

Facebook

Greita ir efektyvi reklama kuri atneša greitus rezultatus.

 

Facebook Reklama